*It took me nearly a year to get here. It wasn't so hard to cross that street afterall. It all depends on who's waiting for you on the other side.





*She said if I ever got lost, I had to stay in one place so that she'd find me.

...................

She got lost once she's looking for me.





*...how to focus your attention on something else in order to cure your addiction. If I was an addict, I'd choose blueberry pie as my chip.





*When you're gone, all that's left behind are the memories you created in other people's lives.



*...never throwing them away, about never closing those doors forever.

Sometimes, even if you have the keys, those door still can't be opened, can they?

Even the door is open, the person you're looking for may not be there.





吸引我的或許是影名的"藍莓"

也或許是 Norah Jones的嗓音

也可能是對於離開愛情的勇氣和決心是我沒有經歷過的

更可能是對真愛的尋求



不得不說裘德洛的魅力是來自於演技中

我喜歡他的眼神和懂得放棄與執著的等候

我想那是因為他知道自己要什麼

當然曾經迷失過

因為有迷途才有回歸 或是找尋到新的出路



諾拉瓊斯飾演的伊莉莎白是個很可愛的女孩

我想很多人都欠缺出走的勇氣

大多數人陷在失去的悲傷中而提不起腳步

當伊莉莎白回到紐約對著前男友的屋子一笑時

真的很吸引人

那才是真正的解放自己



我喜歡伊莉莎白到每個城市就寄明信片或信給傑瑞米(裘德洛飾)

我也喜歡傑瑞米瘋狂打電話在九十幾家餐廳中尋找伊莉莎白

雖然他找到的伊莉莎白不是這個伊莉莎白

他很可愛地訴說他的目的



迷戀和瘋狂是我極力避免的

我知道我也不是那麼容易陷入

但想要更穩固更深入的



我也不相信永遠

人的感覺不斷在變化

失去就是失去了

只會不斷地沙漠化

執著的人又能握住什麼

以為放開的人其實雙腳還停留原地 有時候只是逃避地轉開頭



我選擇相信你

就像伊莉莎白選擇相信人的良善

但我的理由是我相信自己的眼光 這也是一種驕傲



我最喜歡最後一幕

伊莉莎白吃完冰淇淋藍莓派後側睡在吧台上

傑瑞米以互補的姿態躺下

兩人親吻著

這不就是戀人的姿態嗎



各自引領對方又同時前進



給熊先生:

「我們也許永不能相互應許最多的時間但可以應許最真最好的時間。讓遺憾是美心痛也是美讓一切只是無悔...」



from陳育虹《魅》中的詩句
arrow
arrow
    全站熱搜

    redleave29 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()